English Version

تصنيف تازه ای از عارف در گراميداشت علی اکبر خان شهنازی اجرا می شود

ارکستر هنرجويان جوان نهفت به مناسبت يکصدودومين سالگرد تولد علی اکبر شهنازی در روزهای هفتم وهشتم بهمن ماه آينده کنسرتی به سرپرستی جهانشاه صارمی برگزار می کند . در اين کنسرت که به همت انجمن موسيقی ايران بر پا می شود گروه نهفت قطعاتی ازعلی اکبر شهنازی همراه با آثاری از ابوالحسن صبا وحسين عليزاده را اجرا می کند .
گراميداشت زادروز علی اکبر شهنازی چهارمين برنامه از اين دست است که از سوی گروه نهفت برگزار  می شود . اين گروه در طول دو سال گذشته به مناسبت های مختلف به گراميداشت ياد بزرگانی چون علی اصغر بهاری ، فرامرز پايور و درويش خان نيز پرداخته است . برنامه ای که اين گروه به ياد شهنازی بر پامی کند در دو بخش  اجرا می شود . در بخش اول که گروه نوازی دختران است قطعاتی در دستگاه ماهور و چهارگاه نواخته می شود و تصنيف نوع بشرعلی اکبر شهنازی به صورت گروهی خوانده می شود . بخش دوم نيز با حضور تمام اعضای گروه و درمايه بيات اصفهان اجرامی گردد. آنچه دراين بخش ويژگی خاصی به برنامه گروه نهفت می بخشد ، تصنيفی ازعارف قزوينی است که تاکنون هيچ گاه اجرا نشده است . اين تصنيف که برگرفته از مجموعه آثار گردآوری شده از سوی عبدالله دوامی است با صدای يکی ازاعضای گروه وهمنوازی ارکستراجرامی شود.
گروه نهفت که گراميداشت يکصد و دومين زادروز علی اکبر شهنازی را به عهده گرفته است از تعدادی از نوازندگان پانزده تا هجده ساله تشکيل شده است . اين گروه سال گذشته در جشنواره موسيقی فجر به عنوان برترين گروه شرکت کننده در جشنواره شناخته شد . صارمی که سرپرستی  گروه را به عهده دارد ، نوازنده تارو سه تار و از هنرآموختگان مکتب موسيقی محمدرضا لطفی و حسين عليزاده است . کنسرت بزرگداشت يکصد و دومين سالگرد تولد علی اکبرشهنازی ، طبق اعلام انجمن موسيقی ايران ، قرار بود در روزهای سی ام  دی ماه و يکم بهمن برگزار شود  اما به علت تقارن اين دو روز با جشنواره موسيقی جوان که گروه نهفت نيز در آن شرکت خواهد داشت ، اجرای آن يک هفته به تعويق افتاده است .